A nu mai fi mai mult decat a fi.

Standard

Traim intr-o lume de lasi si asta ma oboseste dar ma face sa inteleg mai bine ca oricand unde ma situez. Mamele noastre s-au chinuit cu noi, ne-au invatat ce e bine, ce e rau, ce e frumos, ce e urat. Ne-au trimis la scoala unde in mod normal ar fi trebuit in primul rand sa invatam sa socializam si sa ne comportam in societate. Numai ca unii dintre noi ne-am dus acolo doar ca sa trisam. Si atat.

Si astazi ii avem in fata pe cei care nu stiu sa spuna “Adevarat a inviat!” unei persoane care le-a stat alaturi ceva vreme, ii avem in fata pe cei care se duc repede si se imbata doar ca sa nu-si asume un comportament, ii avem in fata pe micii baietei care se cred barbati. Acelasi lucru este valabil si pentru sexul feminin.

Si cand mi-ati zis, “Ioana, te bagi singura in groapa”, nu v-am ascultat. Dar ca de obicei, eu ma bag, eu ies singura. Nu ma impinge nimeni ca sa-mi fie mai usor. Nici nu mai stiu, zau va spun, cum sa fac sa inteleg. Cnd zic, gata, nu mai socializez, nu mai dau numarul meu in veci nimanui, cum ma apuca subit increderea si speranta si mai fac cate o greseala. Cum ma apuca pe mine optimismul, incep sa le conturez unora un portret atat de frumos doar pentru ca asa sunt eu. Si intr-un final marii nostri oameni sunt in fapt niste copilasi ramasi la statutul de copiat la teze de sub banca si de furat cornul colegului in pauze. Chiar daca mama lor le-a spus ca civilizat e sa-ti asumi faptele, ei o dau cotita si dau vina pe colegul. Astia ajunsi la o varsta dau vina pe soarta, pe femei/barbati, pe societate. Dar vina voastra e vreodata? Voi asa aveti vreo vina? Zic si eu…

Dar ce zic eu aici? De la cine am asteptari? De la cei care zic “aia/ala nu e genul meu, n-as fi cu una/unul ca aia/ala niciodata” desi fosta lor prietena/fostul prieten e fix asa. N-ar avea in veci curajul sa recunoasca, se vad perfecti si in cautarea unui lucru mai bun. Si cand il au ori mint, ori se sustrag, ori gasesc scuze. Scuze, scuze, scuze. Sunt satula, micutilor, de scuze. La asta va pricepeti cel mai bine. Si de cele mai multe ori, celalalt e de vina. Nu va dau exemple mai intime tocmai pentru ca veti spune iar ca sunt rea. Si nu inteleg de ce? Pentru ca niciodata n-am scris un nume pe blogul asta, nici macar o descriere banala. Nimic! Am fost intotdeauna discreta si iar m-am gandit la voi inaintea mea. Si chiar si asa, eu va respect si va voi respecta mereu. Nu voi face rau voit nimanui pentru ca nu poti sti niciodata ce se asunde in spatele unui om chiar daca aparent e altfel.

Si va spun, unul sa mai vina la mine sa-mi zica :“Ioana, esti o fata minunata. Ioana esti o fata  prea buna. Ioana, nu meritai toate alea. Ioana imi pare rau. Ioana, am fost un prost. Ioana, ca tine nu mai gasesc.”, ca nu raspund de faptele mele. Nu sunteti nici copii (biologic vorbind, evident), nu sunteti nici prosti (inca va gasesc scuza asta), nu sunteti nici salbatici (asta doar pentru ca locuiti in societate), nu sunteti nici orbi (nici pentru asta n-as baga mana-n foc). Poate ca eu sunt sarcastica, poate ca uneori sunt aroganta, si cu siguranta am al naibii de multe defecte. Dar hai sa fim seriosi, putin curaj acolo nu strica. Veniti si infruntati-ma, ador asta la oameni.

Asa ca va transmit intr-un mod pacifist si pur neintamplator sa nu mai mintiti, sa aveti si voi curaj si mai ales sa aveti 7 ani de acasa. Sa raspundeti frumos la salut, sa salutati civilizat, sa va uitati in ograda voastra mai des decat in a vecinului, sa spuneti cand va deranjeaza ceva, sa nu mai criticati fara sa cunoasteti etc. Si nu, nu sunt nici rea, nici respingatoare. Sunt al naibii de incapatanata si de corecta. Sunt o visatoare si iubesc oamenii, cred in ei si nu ii judec. Si credeti-ma din cauza asta am numai de suferit cand voi radeti si va considerati importanti si mari masculi exista si fiinte care tin la voi si care chiar merita macar respect daca altceva nu sunteti in stare sa oferiti.

7 responses »

  1. te zbati incercand sa faci niste persoane / o persoana (n-am cum sa-mi dau seama exact cine) sa inteleaga ceva. de ce te chinui sa-i dai mura-n gura ? crezi atat de tare-n EL/ea?

Lasă un răspuns

