Pentru regrete sunati in viata urmatoare

Standard

Chiar mi-as dori ca atunci cand cineva ma apeleaza ca sa-si ceara scuze sa i se respinga automat cu mesajul “pentru regrete sunati in viata urmatoare”. Pentru ca inca de cand am inceput sa inteleg cum sta treaba cu regretele am construit un mine un fel de scut  impotriva mizeriilor de genul. Exista un singur tip de scuze pe care le accept: pe cele care sunt sincere cu adevarat. Restul nu exista. Si din experienta cumulata pana acum, fie ea mica sau mare, am constatat ca majoritatea apelurilor se indreapta vertiginos catre scuze patetice. Scuzele alea care nu au nici un fundament, care vin doar asa ca sa fie.

Despre regrete as putea scrie o vesnicie. Dar ma voi limita in a preciza ca si ele sunt absolut inutile. Ajuta la ceva? Va intreb, ajuta? Va spun un singur lucru: ceea ce se strica, se strica. Oricat m-as fi incapatant eu sau oricine altcineva, nu putem repara ceva tocit. Poate ca uneori moda abordeaza stilul asta dar stiti cum e vorba aia: “ce e val ca valul trece”! Am cazut si eu de cateva ori in aceasta capcana a regretelor dar m-am trezit rapid dandu-mi seama ca daca le las sa ma domine voi sfarsi in a fi un om slab.

N-as vrea sa jignesc pe nimeni dar haideti sa facem marele efort sa gandim inainte sa actionam. Oare se poate face asta? Si mai am o rugaminte: haideti totusi sa ne asumam faptele noastre. Sa ne asumam cand bem peste masura si actionam ca niste animale in public, sa ne asumam ca ne inselam nevestele sau sotii, sa ne asumam ca jignim fara sa avem dreptul, sa ne asumam ca nu avem scrupule, sa ne asumam ca avem doar interese, sa ne asumam tradarile. Sa ne asumam, zic, ceea ce are legatura cu propria noastra fiinta.

Este poate lectia cea mai de pret pe care o putem invata in aceasta minunatie de viata. Pentru ca daca nici asta n-am invatat, atunci nu e de mirare ca avem regrete. Deci, in speranta ca m-am exprimat cat se poate de coerent, daca intentionati sa ma apelati pentru cele enumerate mai sus doresc a va spune ca apelul dumneavoastra va fi inregistrat si redat intr-o alta viata.

Lasă un răspuns

