Cand aproape devine departe

Standard

“Plec pentru totdeauna”, i-am zis candva lui privindu-i ochii plini de lacrimi si tristetea din privire care ma va bantui toata viata. Nu m-am mai intors niciodata. Nici macar cu gandul daca nu cu trupul sau vocea. Am plecat pentru ca am inteles ca nu era ceea ce imi doream, facusem destule greseli. N-am spus niciodata ca doar eu sau doar el. Amandoi.

Cand ceva se termina, se termina din vina amandurora, niciodata din vina unei singure parti. Doar ca in acele momente suntem prea furiosi ca sa acceptam adevarul sau sa gasim suficiente argumente ca sa ne linistim sufletul. Si cand se termina, alegem sa fim civilizati si sa ne respectam sau sa ne razbunam. Ei bine, astazi va voi scrie despre razbunare. Razbunarea aceea pe care noi o cautam in fiecare detaliu. Si la final, ne razbunam de fapt pe noi pentru ca pierdem timp pretios incercand sa fim rai cu noi insine. Mereu am fost decenta, stiind ca prin acest tip de comportament voi castiga detasat. Decenta am invatat-o din familie, de la mama care desi a avut o boala grava pe care o duce in spate de o viata nu s-a plans niciodata. Si nu s-a vaitat, a suferit in modul ei decent. Daca n-a dormit noapte de durere, a stiut doar ea, daca i-a fost greu sa stea inchisa ani de zile in casa, a stiut doar ea. Noua ne-a zambit intotdeauna si ne-a impartasit iubirea in cele mai frumoase feluri.  Si pentru asta si-a castigat respectul nostru pe viata. Si pentru ca e mama.

Decenta inseamna sa nu incepi sa murdaresti o amintire din care si tu faci parte. Decenta inseamna sa stii ca “buna ziua” e o chestie de respect si educatie, nu are alte sensuri ascunse. Decenta inseamna sa poti sa vorbesti frumos despre un om cu care ai impartit ceva, despre un om care candva ti-a placut, l-ai iubit. Oamenii fac greseli, si nu ar trebui sa judecam noi acest lucru pentru ca nici n-am fost acolo sa intelegem ce era in sufletul lor. Noi doar privim din exterior si emitem judecati de valoare. Atat! Si uneori strangem o mana ca apoi sa mergem si sa o coloram cu noroi prin concluzii pe care nu le-a cerut nimeni.

Daca astazi iubesti, inseamna ca ai gasit in omul de langa tine un numitor comun. Poate niste vise pe care le impliniti impreuna, poate altceva. Dar daca astazi il iubiti si maine aflati ca nu e ceea ce vreti, inseamna ca viata merge inainte pentru amandoi si de aici se asterne decenta. Va ridicati, dati jos servetelul, platiti nota si ati plecat. Iar pentru asta la final, gazda isi va da jos palaria in fata voastra.

Pentru ca atunci cand n-ai nimic special de spus, mai bine pastrezi pentru tine aceste ganduri. S-ar putea sa fie una dintre cele mai bune decizii din viata.

Lasă un răspuns

