Ce nu stii

Standard

Ce nu stii este ca oricat rau ai face, timpul are talentul de a sterge cu buretele tot. Si ca ceea ce este astazi, maine poate fi usor uitat. Ce nu stii este ca multe rani se vindeca daca ai grija de ele, ce nu stii este ca ai puterea in tine de a urca mult mai multe trepte decat ai crezut vreodata. Si nu stii cand orice gest iti va fi intors cand te astepti mai putin.

Nu stii ca oricata furie ai aduna in timp, doar invatand sa te detasezi de ea poti invata sa fii fericit. De ce scriu astazi despre asta? Pentru ca se face ca am dat, accidental, peste o serie de e-mailuri uratele din trecut pe care am crezut ca le stersesem candva, in tot acest timp. Insa, vremea a avut rabdare cu mine si mi-a demonstrat inca o data ca este cel mai parsiv partener din viata noastra: trece in favoarea si defavoarea oamenilor, deci nu stim unde sa-l pozitionam.  Atunci am crezut ca lumea se va sfarsi, ca nu voi mai iesi niciodata din casa, ca umilinta a fost suprema, ca ranile nu se vor vindeca. Nu numai ca aproape uitasem de tot incidentul dar astazi nu ma mai incearca nici cel mai banal sentiment. E ca si cum n-ar fi fost, ca si cum as fi stat la o coada intr-un supermarket iar peste 5 minute am uitat fata casierei.

Ce nu stii este ca furia nu te salveaza, ci te arunca in propria-ti capcana. Ce nu stii este ca atunci cand tii un discurs din nervi si frustrare, vei tine discursul pe care il vei regreta toata viata. Caci pe tine e mai greu sa te vindeci cand te stii vinovat decat sa-i ierti pe altii care candva ti-au distrus universul. Am astazi in fata o fetita care plangea disperata crezand ca maine cand se va trezi toata viata ei se va sfarsi, toate visele, planurile, frumusetea vor fi fost duse. O vad cu inima franta sustinandu-si teza de disertatie si luand pentru prima data in viata ei cea mai mica nota din tot istoricul ei scolar. O vad dezamagita ca nu a stiut sa separe doua lucruri diferite si ca nu a putut sa lase emotiile intr-o cutie, afara.

Intre timp, dramele s-au scurs, lasand loc altor scene mult mai dureroase. Si astazi ma priveste in ochi cu nostalgie si-mi spune “Ce nu stii, este ca ceea ce conteaza cu adevarat este ziua de astazi. Ieri s-a scurs, maine nu stii ce va fi, insa acum, in clipa asta, simpla respiratie este o minune, asemenea fiecarei zile noi pe care avem sansa sa o traim.” Acea fetita care in foarte putin timp a trecut la femeia matura si responsabila n-ar fi fost astazi capabila sa aprecieze nimic daca n-ar fi fost si oamenii aceia care candva i-au frant inima. In spatele fiecareia dintre noi se ascunde o poveste nespusa care ne-a schimbat pe viata, un cuvant, un mesaj, un e-mail dureros din care am invatat ca totul se intampla cu un scop. Important este sa stim cand sa-i dam shift-delete, cum am facut eu astazi.

Lasă un răspuns

